Geoblog.pl    cavalcanti    Podróże    kierunek Istambuł, wrzesień 2010    perła Macedonii, polecam :)

perła Macedonii, polecam :)

Macedonia
Macedonia, Ohrid

Noc spędziłem w domu gościnnym Antonio Guesthouse, ok. 10 euro (najdroższy nocleg na trasie, ale byłem sam w dwuosobowym pokoju z telewizorem). Trafiłem na lekkie załamanie pogody, po upalnym dniu w Skopje, tego dnia było chłodniej, a drugiego dnia w Ochrydzie wręcz zimno i padało (11stopni).

Miasto pełne prawosławnych klasztorów, pięknie wkomponowane w Jezioro Ochrydzkie (granica albańsko-macedońska). Trochę przypomina Dubrownik, półwysep pełen czerwonych dachów, ale twierdzy i murów brak, zamek cara Samuela raczej słaby. Przeszedłem się głównym deptakiem, kupiłem pamiątki, następnie przystań ze świetnym widokiem na miasto.

Polecam następującą trasę ------->

1) widoczki z przystani
2) monastyr św. Sofii i dalej wspinamy się w górę
3) monastyr św. Jana - najpiękniej położony
4) monastyr św. Pantelejmona i twierdza Samuela
5) schodzimy w dół obok antycznego teatru

Po drodze można także odwiedzić inne kościółki, zgubić się w gęstych uliczkach. Ponadto odwiedziłem jedną z 7miu na świecie pracowni ręcznie robionego papieru wg technologii z II w. p.n.e. na kopii maszyny Gutenberga z wieku XV. Zakupiłem ręcznie zrobiony "papirus" z Aleksandrem Macedońskim.

Ważniejsze monastery są płatne 100denarów, do mniejszych wchodzimy za free i zwyczajowo zostawiamy ofiarę pod ikoną.

30km od Ochrydy, na granicy z Albanią znajduje się monastyr św. Nauma, jeden z najważniejszych w kraju. Słychać tam ponoć bicie jego serca... Nie starczyło czasu, niestety

mikasz
mikasz - 2011-04-05 21:16
Bicie serca mówisz...? No, my nie słyszeliśmy, pewnie to te pawie wszystko zagłuszały :)

Basia
Basia - 2011-08-26 00:59
Sychac,slychac!Szkoda ze czasu nie bylo..Ciekawa jest legeda o sw.Naumie,o jego zyciu, o tym w jaki sposob znalazl sie w tamtym miejscu oraz o tym, jak powstalo jezioro.Jestem polka.W Macedoni mieszkam od lat.Duzo ciekawych miejsc jest tutaj.Moim ulubionym jest kanion Matka.Pozdrawiam i zycze aby jeszcze kiedys znalazl sie czas na posluchanie bicia serca.

tramp
tramp - 2017-05-24 09:34
Kto głęboko uwierzy ten usłyszy bo mam słuch dobry lecz nie słyszałem. Macedonia super!